בניית אתרים עם מערכת ניהול תוכן

בניית אתרים עם מערכת ניהול תוכן

מדי יום נפתחים בישראל אלפי אתרי אינטרנט חדשים. חלקם אתרי תדמית עבור חברות, חלקם אתרי שירות לגולשים וחלקם אתרי מכירות. אם ניקח את התקופה של לפני כ4-5 שנים, רוב האתרי תדמית שפעלו בישראל היו מבוססי HTML פשוטים ללא סיבוכים מיותרים. נכון להיום, הסטנדרט אפילו לבניית אתרים תדמיתיים, הינו שימוש במערכת ניהול תוכן, על מנת שבעל האתר יוכל לעדכן את האתר אינטרנט שלו על בסיס יום יומי.

אתרים מבוססי מערכת ניהול תוכן הינם אתרים אשר נבנים על בסיס מערכת קיימת (לדוגמא מערכת WordPress הבינלאומית והפופולארית) או על מערכת שניבנת במיוחד עבור האתר. כאשר מדובר בתקציבים נמוכים (ולרוב מדובר בתקציבים נמוכים עבור אתרי תדמית), יעשו החברות שימוש במערכות ניהול תוכן שכבר קיימות בשוק או יעשו שימוש במערכת שכבר בנו בעבר ורק ילבישו את האתר על המערכת. מערכות ניהול תוכן נבנות לרוב בשפות התכנות הנפוצות ביותר: ASP, PHP, dot net, java.

בניית אתרים עם מערכת ניהול תוכן
בניית אתרים עם מערכת ניהול תוכן

כאשר אנו מדברים על מערכת שנועדה לנהל את תוכן האתר שלנו, עלינו להגדיר אזורים שניתנים לעריכה באתר ומהי רמת העדכון. האם יש לנו גם צורך במערכת שבה ניתן לשנות את העיצוב והמבנה או רק את התוכן בעיצוב והמבנה הקיים? בהתאם לכך, ניתן לראות מהם ההגדרות המתאימות למערכת הדרושה. מערכת שבה ניתן לערוך את העיצוב ובמבנה האתר, כמובן תהיה מערכת ניהול תוכן בעלת מרכיבים רבים יותר ולרוב תעלה עבור בעל האתר הרבה יותר מאשר מערכת ניהול תוכן שבה הוא יוכל לעדכן את עמודי התוכן באתר. הכול תלוי ברמת התקציב של בעל האתר, לפי כך ניתן להתאים את המערכת המתאימה ובהתאם לכך לעמוד בדרישות של בעל האתר.

בעניין של אתרי ספר ונופש, מערכת ניהול תוכן הינו פרט הכרחי שלא ניתן לפסוח עליו. על בעלי האתרים לעדכן על בסיס יום יומי את האתרים, תמונות ועוד. מאחורי רוב האתרים בתחום עומדים מערכות backoffice מסובכות ומורכבות, על מנת שמנהלי האתר יוכלו לשלוט בכל עדכון באתר ולהתאים אותו לפי צרכי השיווק והתוכן של האתר.

כיום בניית מערכת  ניהול תוכן הכי פופלארית היא וורדפרס .

דילוג לתוכן